Oni już przeczytali i wiedzą, że warto
Poznaj opinię pierwszych Czytelników książki
"Lepszy pracodawca".
Wiktor Doktór
Prezes w Pro Progressio
Książek o tematyce employer brandingu w Polsce i na świecie pojawiło się już mnóstwo, sporo z nich czytałem, ale jeszcze nigdy nie miałem okazji zobaczyć tak kompletnej publikacji. "Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi" autorstwa Zyty Machnickiej to nie książka. To warsztat, to opowieść, to przewodnik napisany w tak naturalny sposób, jakby autorka nie tyle przemawiała ze stron swojej publikacji, ale stała obok i z pełną energią i zaangażowaniem dzieliła się swoim doświadczeniem.

Zyta Machnicka, osoba która całym sercem oddała się udoskonalaniu rynku pracy, swoim doświadczeniem dzieli się wśród studentów na AGH oraz na wielu wydarzeniach branżowych dotyczących employer brandingu, właśnie weszła w nową rolę – rolę autorki wspaniałej książki. Książki, którą powinien przeczytać każdy menedżer i to nie tylko z działu HR, rekrutacji czy też szef firmy. To przewodnik, który z jednej strony jest pełen przykładów, pomysłów, wskazówek, ale także i pytań, które warto sobie zadać kiedy myślimy o zatrudnieniu, rozwoju pracownika, wizerunku pracodawcy, relacjach z osobami w różnym wieku i niepełnosprawnościami.

Osiem rozdziałów, 240 stron, tony wiedzy oraz pasja do EB, którą można wyczuć w każdym zdaniu. Zdecydowanie polecam!
Ewa Wolska
Senior Manager Marketing B2B w Grupie Pracuj
Miałam przyjemność przeczytać książkę Zyty Machnickiej „Lepszy Pracodawca" zanim jeszcze trafiła w ręce szerokiego grona czytelników.

Cieszę się, że mamy na rynku publikację, która w przystępny i lekki sposób pokazuje, co jest ważne z perspektywy nie tylko klienta, ale również pracownika.
To bardzo wartościowa, rzetelnie przygotowana, a przy tym niezwykle praktyczna pozycja.

Dlaczego polecam ją innym? Do niedawna mówiło się, że to klient powinien być w centrum uwagi organizacji. Od jakości jego doświadczeń związanych z marką zależały przecież podejmowane przez niego decyzje zakupowe. Własnym portfelem dawał on wyraz swojego zadowolenia bądź dezaprobaty wobec marki. Jednak dziś pojęcie „klienta" uległo znacznemu rozszerzeniu. Dziś każdy jest klientem, a tym równie ważnym jest pracownik. Zyta od wielu lat przekonuje pracodawców, by zadbali o swoich pracowników. W tej książce pokazuje, jak zrobić to dobrze, mądrze i skutecznie. Warto ją przeczytać.
Adam Wąsik
Partner w Pracownia_EB
Z Zytą Machnicką poznaliśmy się w czasach, kiedy pukano się w głowę jak mówiliśmy, że za kilka lat ogłoszenia rekrutacyjne nie zawsze wystarczą do rekrutacji, a samo hasło employer branding brzmiało dość egzotycznie. Wiele się od tego czasu zmieniło...

Zyta, dla mnie jesteś nie tylko Ekspertem EB i CX, jesteś także człowiekiem pełnym pasji, pomocnym, wiarygodnym i godnym zaufania! Bardzo doceniam Twój ogromny wkład w employer branding w Polsce i cieszę się, że mogę z bliska obserwować Twoje dokonania.
Książkę „połknąłem"! Połowę przeczytałem w dwie i pół godziny, resztą relaksowałem się w trakcie Świąt i przerwy noworocznej. Mało jest tak prawdziwych, opartych o własne doświadczenia książek o EB. To nie jest pozycja zawierająca głównie opisy trendów czy znanych z internetu case'ów, to esencja Twoich bogatych doświadczeń i właśnie dlatego jest tak wyjątkowa.
Choć znam wszystkie opisane przykłady, to odkrywałem je na nowo, szerzej, z innej perspektywy. Czułem się jakbyśmy prowadzili jedną z naszych dyskusji, o rynku pracy, pracodawcach, kandydatach, szefach, relacjach, docenianiu, strategiach czy autentyczności... Dziękuję Ci za tę rozmowę.

A wszystkich interesujących się employer branding zachęcam, kupcie książkę, naprawdę warto!
Krzysiek Bujak
Członek Zarządu w manaHR
Książkę Zyty odbieram na dwóch poziomach.
Z jednej strony pozwala lepiej zrozumieć jak funkcjonują Kandydaci, Klienci Wewnętrzni i – po prostu – Organizacje. Razem z tym, zaszczepia wiarę i pokazuje dowody na to, że każdy z nas może mieć wpływ na firmę, w której pracuje i jej wizerunek (w tej kolejności).

Z drugiej strony książka jest swojego rodzaju listą punktów do odhaczenia, która pozwala z ołówkiem w ręku czy też Excelem na ekranie, odpowiedzieć sobie na pytania określające, w którym miejscu osi bycia „dobrym pracodawcą" jesteśmy i co zrobić by na tej osi przesuwać się w kierunku „lepszego/jeszcze lepszego pracodawcy". I jak to pokazać kandydatom oraz reszcie świata.

Polecam każdemu zainteresowanemu tematyką EB czy szeroko pojmowanego HR-u niezależnie od aktualnie zajmowanego stanowiska w organizacji!
Katarzyna Turska
Dyrektor HR w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska
Z dużą ciekawością sięgnęłam po „Lepszego pracodawcę" Zyty Machnickiej – pozycję, której zdecydowanie brakowało dzisiejszym pracodawcom i HR-owcom.

Powtarzane przez autorkę motto „Każdą firmę stać na to, by była lepszym pracodawcą!" nabiera nowej mocy i ma większą siłę oddziaływania. Bazując na własnych obserwacjach rynku pracy, powiedziałabym nawet dosadniej: Nie stać Cię na to, by być przeciętnym pracodawcą. Dlaczego?
Ponieważ, nie tylko na trudnym rynku pracownika, ale przede wszystkim w czasach niestabilnych, złożonych i zmiennych to ludzie stanowią najcenniejszy kapitał organizacji i tylko dzięki ich zaangażowaniu i motywacji może ona budować swoją pozycję oraz przewagi konkurencyjne.

Odmieniana przez wszystkie przypadki efektywność biznesu wynika wprost z pracy ludzi, a ta napędzana jest jakością przywództwa w organizacji, w tym świadomością potrzeb pracowników. Właśnie dlatego takie pozycje, jak „Lepszy pracodawca" są dziś na wagę złota i powinny wpisać się w „kanon lektur obowiązkowych" każdego managera, nie tylko HR-owca.
Jacek Krajewski
Business Development Manager w Emplocity
Drogi Czytelniku – niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem firmy czy szefem konkretnego działu, zapewne chcesz mieć na pokładzie swojej firmy odpowiednich ludzi, aby móc dalej rozwijać swój biznes. W jaki sposób ich skutecznie przyciągnąć, zatrudnić i utrzymać w organizacji? Odpowiedzi na te niezwykle ważne pytania znajdziesz w książce „Lepszy Pracodawca".

To fascynująca opowieść o tym, jak być konkurencyjnym na rynku dzięki autentycznemu employer brandingowi. Zyta wskazuje pomocne narzędzia, opisuje najlepsze rynkowe praktyki, ale też porusza trudne tematy, których często pracodawcy boją się podejmować a które mają znaczenie w komunikacji z kandydatami i pracownikami.

Sięgnij po tę lekturę i wdrażaj małe zmiany już od dziś. Dzięki temu nie tylko osiągniesz lepsze efekty w biznesie, ale staniesz się też lepszym człowiekiem.
Monika Czaplicka
CEO w Wobuzz
Kiedy ma się jednoosobową działalność gospodarczą zwykle nie myśli się o tak mało "praktycznych" rzeczach jak "bycie dobrym pracodawcą". Przecież to problem "tych dużych", korporacji i, krótko mówiąc - wszystkich, tylko nie mój. Ale w końcu przychodzi taki moment, że potrzeba kogoś do pomocy. I nagle się okazuje, że moja (bądź, co bądź) firma musi kogoś zatrudnić. Jak? Gdzie? Jak to zrobić? Jakich błędów nie popełnić? Jak znaleźć kogoś, z kim mi się będzie dobrze pracowało? Jest milion pytań.

Na szczęście - jest już też jedna odpowiedź. "Lepszy pracodawca". To nie jest tylko książka dla dużych, którzy zatrudniają setki ludzi. To też książka dla Czaplickiej, która ma małą agencję. I dla Ciebie też.

Mega przydatna, dobrze napisana, do szpiku praktyczna. Taka jak Zyta :)
Przeczytałaś/-eś książkę i chcesz podzielić się swoją recenzją? To miejsce czeka na Ciebie. Napisz na: zyta@lightness.pl
Made on
Tilda