Agnieszka Geremek - Ziółkowska
Autorka bloga panimanager.pl
W ramach krótkiego urlopu, udało mi się sięgnąć po książkę Zyty Machnickiej "Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi".
Do tej pory, jako pracownik działu operacyjnego, zawsze byłam przekonana, że employer branding to zdecydowana domena działu HR. Dzięki tej książce dziś rozumiem, że każde moje działanie jako managera a także mojego teamu, jest częścią budowania tej strategii. Codziennie każdy z nas komunikuje sobą, swoimi zachowaniami, podjętymi lub nie działaniami, wizerunek swojej firmy co może przekładać się na skuteczność procesu rekrutacyjnego.
To fantastyczna książka, dzięki której :
- można zrozumieć dokładnie employer branding,
- sensownie i efektywnie zaplanować jego strategię,
- zbudować własny sposób komunikowania o firmie, ale i o dostępnych ścieżkach kariery, nie przekierowując kandydata na zewnętrzne portale,
- zrozumieć jak widzą nas poszczególni kandydaci i co mówią o nas nasi pracownicy ( i dlaczego lub nie, identyfikują się z naszą firmą).
Niezwykłą wartością książki są ciekawe, aktualne, polskie przykłady dzięki którym można zrozumieć, jak efektywnie można połączyć budowanie marki z employer brandingiem.